dilluns, 15 de juny del 2015

El primer aniversari

Versión en español tras la línea de puntos

Avui és el nostre primer aniversari, avui fa un any que va néixer el que més estimo a la vida, i el que en tan poc temps ha fet que aprengui tant i, per celebrar-ho, us vull compartir algunes de les coses que he après en aquest primer any com a mare,  bé, any i quasi 9 mesos, ja que considero que la dona ja és mare durant la gestació.


He après que la primera decisió difícil que vaig prendre va ser la de ser mare i que, a partir d'aquí, les decisions difícils s'aniran succeint una rere l'altre, ja que decidir el que ateny a una personeta que depèn de tu, no és fàcil.

He après a fer cas del meu instint, a fer allò que crec, no allò que se suposa que s'ha de fer.
També he après que tinc més paciència de la que em pensava, tot i que de vegades encara la perdo.

He après que l'amor pot ser infinitament gran, i que es pot estimar a algú quasi més que a una mateixa. Tant i tan gran que de vegades em sobrepassa. Tant i tan gran que els primers mesos la grandesa d'aquest amor em feia plorar.



I això em recorda que he après que, a partir d'ara, el temps i la vida em passaran volant, però que la penso esprémer al màxim, ja que la il.lusió de veure al meu fill descobrir el món, em fa voler fer infinitat de coses amb ell. I les penso fer.

He après que el cos de la dona és meravellós i màgic, primer perquè té el poder de gestar, després de parir, i per últim d'alletar. I parlant d'alletar, he après a alletar al meu fill a qualsevol lloc, i que la teta tot ho cura, i he après a fer contorsionisme quan anem en cotxe, per donar el pit amb ell a la cadireta i sense treure'm el cinturó! Sort que no ho he de fer massa sovint.

He après a sentir-me afortunada, i a què quan estic amb el meu fill i el meu xy ja ho tinc tot, i tota la resta ja no importa. No m'importa si porto o no porto el mòbil, ni quina hora és, ja que quan els tinc a ells, ho tinc tot. També he après que tinc un company de vida fabulós, que està vivint la paternitat plenament i establint un preciós vincle amb el seu fill.

He après sobre porteig, i sobre Pikler, Waldorf i Montessori. I sobre BLW i lactància. També he après a fer hipopressius. I a calcular l'edat d'altres nens. També he après un munt de cançons que no sabia, i he après a veure la vida amb ulls de nen. i a no tenir pressa, i tot això mola molt!




I com no, he après a canviar els bolquers i els bodies amb una velocitat vertiginosa. Encara recordo aquells primers bolquers, amb quina cura i delicadesa els canviava.

He après que dinar i sopar és un tràmit que s'ha de fer en 5 minuts, i de peu, i amb el nen a la teta. I ja no us dic sobre depilar-se o anar a la pelu. Ahir mateix em van tallar el cabell amb el petit explorador al pit. I, com totes les mares, també he après a dutxar-me amb la cortina oberta, sense esquitxar i fent cu-cu o onomatopeies vàries mentre m'ensabono,

He après que anar neta i pentinada no és compatible amb els primers mesos. I que just abans de sortir, et cau una vomitada, o dos, i t'has de canviar sencera. També he après a fer de tot amb una sola mà, i a veure perills en coses absolutament quotidianes, i a deixar per demà tot el que no he pogut fer avui,o per passat demà, o per l'altre.

He après que la maternitat és fàcil quan tot va bé, però molt difícil quan alguna cosa no va tan bé, i que per això les mares hem de fer pinya.

He après que ser mare és la professió més sacrificada del món, perquè sempre acabes cedint els teus interessos personals pels de la família,  però que se'm dóna bé maternar, i que m'encanta fer-ho, i que veure créixer al meu fill és una experiència increïble i meravellosa.

Aquest primer any com a mare ha sigut molt intens, ple de canvis i d'emocions, i això és només el principi, encara em queda molt per aprendre.

Creixem junts.





          -------------------------------------------------------------------------------------------------------

El primer cumpleaños


Hoy es nuestro primer aniversario, hoy hace un año que nació lo que más quiero en la vida, y el que en tan poco tiempo ha hecho que aprenda tanto y, para celebrarlo junto a vosotros, quiero compartir algunas de las cosas que he aprendido en este primer año como madre. Bien. año y casi 9 meses ya que considero que la mujer ya es madre durante la gestación.


He aprendido que la primera decisión difícil que tomé, fue la de ser madre, y que a partir de ese momento, las decisiones difíciles se irán sucediendo una detrás de la otra, ya que decidir lo que incumbe a una personita que depende de ti, no es fácil.

He aprendido a dejarme llevar por mi instinto, a hacer aquello que creo y no aquello que se supone que se debe hacer. También he aprendido que tengo más paciencia de la que creía, aunque en ocasiones aún la pierdo.

He aprendido que el amor puede ser infinitamente grande, y que se puede querer a alguien casi más que a una misma. Tan y tan grande que a veces me sobrepasa. Tan y tan grande que los primeros meses la grandeza de este amor me hacía llorar.


Y esto me recuerda que he aprendido que a partir de ahora el tiempo y la vida pasaran volando, pero que pienso exprimirla al máximo, ya que la ilusión de ver a mi hijo descubrir el mundo me mueve a querer hacer infinidad de cosas con él, y las pienso hacer. 

He aprendido que el cuerpo de la mujer es maravilloso y mágico, primero porque tiene la capacidad de gestar, de parir y luego de amamantar. Y hablando de amamantar, he aprendido a amamantar a mi hijo en cualquier lugar, que la teta todo lo cura, y he aprendido a hacer contorsionismo cuando vamos en coche para darle teta con él en la sillita y sin sacarme el cinturón ! Suerte que esto no lo tengo que hacer muy a menudo.

He aprendido a sentirme afortunada, y a que cuando estoy con mi hijo y mi xy, ya lo tengo todo y nada de lo demás importa. No me importa si llevo el teléfono encima o me lo he dejado olvidado, ni que hora es. También he aprendido que tengo un compañero de vida fabuloso que está viviendo la paternidad de forma plena y estableciendo un precioso vínculo con su hijo.

He aprendido sobre porteo, y sobre Pikler, Waldorf y Montessori. Y sobre BLW y lactancia. También he aprendido a hacer hipopresivos. Y un montón de canciones que no conocía,y a ver la vida con ojos de niño, y a no tener prisa, y a calcular la edad de otros niños. Y todo esto mola un montón.





Y como no, he aprendido a cambiar los pañales y los bodies a una velocidad vertiginosa. Aún recuerdo aquellos primeros pañales, con qué delicadeza y cuidado los cambiaba.

He aprendido que comer y cenar es un trámite que se tiene que hacer en 5 minutos, y de pie, y con el niño a la teta. Y ya no os hablo de depilarme o ir a la pelu. Ayer mismo me cortaron el pelo con el pequeño explorador entetado. Y, como todas la madres, también he aprendido a ducharme con la cortina abierta, sin salpicar, y haciendo cu-cú y otras onomatopeyas mientras me enjabono.


He aprendido que ir limpia y bien peinada no es compatible con un bebé, y que justo antes de salir te cae una vomitera, o dos, y tienes que cambiarte entera. También he aprendido a hacer de todo con una sola mano, y a ver peligros en cosas absolutamente cotidianas, y a dejar para mañana todo lo que no he podido hacer hoy , o para pasado mañana, o para el otro.

He aprendido que la maternidad es fácil cuando todo va bien, pero muy difícil cuando algo no va tan bien, y que por eso las mamas tenemos que hacer piña.

He aprendido que ser madre es la profesión más sacrificada del mundo, porque siempre acabas cediendo tus intereses por los de la familia, pero que se me da bien maternar, y que me encanta hacerlo, y que ver crecer a mi hijo es una experiencia increíble y maravillosa.

Este primer año como madre ha sido muy intenso, lleno de cambios y de emociones. Y esto es sólo el principio, aún queda mucho por aprender.

Crecemos juntos.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada