dissabte, 24 de gener del 2015

Adaptant l'espai

Encontrareis la versión en español pasado la línea de puntos. 

Quan a casa hi ha un bebè que comença a moure's i a explorar el món, el que a tu et semblava la cosa més inofensiva del món, es converteix en un potencial perill. De cop i volta te n'adones de quantes cantonades hi ha, quants prestatges als que enfilar-se, objectes que poden caure i endolls que ni sabies que tenies a casa!

Els nens són experts en descobrir-te racons, i és que el món està dissenyat per als adults, i ells tenen una visió molt diferent de les coses. 

Per minimitzar riscos, un bon truc és posar-se a quatre grapes i fer una excursió per els diferents espais de casa per així tenir una visió de com els nens viuen en el nostre món. Fixa't en els llocs potencialment perillosos per poder adaptar-los, canviar-los de lloc, protegir-los. Amb això aconseguiràs no haver d'estar constantment dient "que No"; això no es toca, aquí no t'enfilis, vigila amb els endolls... 


Quan esperàvem al petit explorador vam decidir no fer-li la típica habitació de bones a primeres, vam considerar que no necessitava habitació pròpia, ja que dormiria amb nosaltres, i menys mal que no vam comprar la temptadora habitació evolutiva, perquè ens la haguéssim menjat amb patates i a sobre ens treuria espai.  Així que el que vam fer va ser adaptar el nostre estudi, de manera que el petit explorador i jo compartíem habitació. Jo hi tenia la llibreria i l'escriptori, i ell la còmoda cambiador i l'armariet. 


Però poc a poc m'ha anat guanyant terreny. Amb 6 mesets ja va començar a reptar i a moure's així que vam posar-li una estora on pugués estar confortable, però ara amb 7 ja gateja a la perfecció i eltemps que hi passa és mínim; el que vol és explorar, moure's, descobrir el seu entorn i les seves capacitats. 





Hem passat unes setmanes ajupint-nos molt. Al petit explorador li xiflen els cables i cable que veu cap allà que va a posar-se'l a la boca. I no puc posar a carregar ni el telèfon, ni l'ipad, ni l'ordinador. Què tindran els cables que els agraden tant? Pot ser que els hi recordin al cordó umbilical? És un misteri, però em consta que li xiflen a tots els gatejadors.

La seva necessitat actual és la de tenir espai on moure's,  I això és el que hem prioritzat; hem comprat un moble baixet on deixar les seves joguines, a les que ell pot accedir a la perfeccio. (M'encanta que ell sol pugui agafar les joguines) I a part l'alçada del moble és ideal per posar se de peu i practicar l'equilibri. 









En el pròxim post us parlaré de la decoració. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ADAPTANDO EL ESPACIO


Cuando en casa hay un bebé que empieza a moverse y explorar el mundo, lo que te parecía la cosa más inofensiva del mundo, se vuelve en un peligro potencial. De golpe descubres cuantas esquinas, estanterías a las que trepar, objetos que pueden caer, y ¡enchufes que ni sabías que estaban en casa!

Los niños son expertos en descubrirte rincones. 

Para minimizar riesgos, un buen truco es ponerse a cuatro patas e ir de excursión por los diferentes espacios de casa para así tener una visión de cómo los niños viven en nuestro mundo. Fíjate en los sitios potencialmente peligrosos para poder adaptarlos, cambiarlos de sitio, protegerlos. Con esto lo que conseguirás es no tener que estar todo el día diciendo " que no ". Eso no se toca, aquí no subas, cuidado con los enchufes ...

Cuando esperábamos al pequeño explorador decidimos no montar la típica habitación de buenas a primeras. Consideramos que un bebé no necesitaba habitación propia, ya que dormiría con nosotros, y ¡ menos mal que no compramos la tentadora habitación evolutiva ! Nos la hubiésemos comido con patatas y encima nos restaría espacio. Así que lo que hicimos fue adaptar nuestro estudio de manera que el pequeño explorador y yo compartíamos el espacio: yo tenía la librería y el escritorio, y el la cómoda cambiador y el armario.


Pero poco a poco me ha ido ganando terreno. 
Con 6 meses empezó a reptar y a moverse, así que le pusimos una alfombrita donde pudiese estar confortable. Ahora con 7 ya gatea a la perfección y el tiempo que pasa en la alfombra es poco. Lo que quiere es explorar, moverse, descubrir su entorno y sus capacidades. 





Hemos pasado unas semanas agachándonos sin parar. 
Al pequeño explorador le chiflan los cables, y cable que ve, cable que se pone en la boca y no puedo poner a cargar ni el móvil, ni el ipad, ni el ordenador. ¿Qué tendrán los cables que  les gustan tantísimo ? ¿Puede ser que les recuerden al cordón umbilical? Es un misterio, pero me consta que les sucede a todos los gateadores. 

Su necesidad actual es la de tener espacio para moverse. Y esta ha sido nuestra prioridad. Hemos comprado un mueble bajito donde dejar sus juguetes, a los que él puede acceder a la perfección. 
¡Me encanta que él sólo pueda cogerlos! Y a parte la altura del mueble es ideal para ponerse de pie y practicar el equilibrio. Así que ¡dos en uno! 









En el próximo post os hablaré de la decoración. 

2 comentaris:

  1. No habia pensat això de posar-me a quatre grapes i mirar el voltant. Ho hauré de fer :) Jo també vull adaptar ja l'habitació d'en L i ja em fan nosa l'armari i la cómoda. Com que l'habitació és tan petitona es mengen molt espai. És increible com ens veneb la moto les botigues de mobles, tots els dissenys son reproduccions d'habitacions d'adults però amb tocs infantils... Ningú pensa que el nens el que realment necessiten és un espai adecuat a la seva mida.

    ResponElimina
  2. Les necessitats dels nens són canvants. A cada etapa tenen unes necessitats diferents, per això el més pràctic és tenir un espai maleable, que pugui anar variant segons el que necessitis en cada moment. Fins ara el canviador t'ha estat pràctic, però potser ha arribat el moment de jubilar-lo.

    ResponElimina