dilluns, 5 de gener del 2015

5 Tips per començar l'any

Encontrareis la Versión en español después de la línea de puntos



L' any nou és moment de renovar.


I en això estem en aquesta primera setmana d'any. En promoure canvis i renovar l'energia. Ho necessitàvem.


I per on començar?


És positiu renovar-se, fer un canvi d'energia i estrenar-se com a mare és sens dubte la millor renovació possible. I per caminar en ferm, va molt bé llegir i tenir algún llibre de capçalera com ara el del Dr. Jose María Paricio, Tu eres la mejor madre del mundo. I que no se t'oblidi mai, perquè així és! 


L'any passat, quan vaig saber que estava embarassada el primer que vaig fer va ser comprar una agenda, que no només em va servir per apuntar les cites mèdiques, sinó que també em va servir per fer un diari del meu embaràs, sensacions, mides i pesos de les ecos, desitjos e il.lusions...Un bonic record que algun dia rebrà el meu fill. 


La veritat és que sóc molt fan de les agendes, i tant la de l'embaràs, com la d'aquest any són les de la Louma Sader  que giren entorn a la maternitat i que ens aporten consells de planificació del dia a dia. La de l'any passat era la de cirança respectuosa i la d'aquest any la d'amor maternal.



També està bé fixar-se uns objectius a curt, mig o llarg termini. No tenen per què cumplir-se tots, però tenir una llista ens ajudarà a no perdre de vista les nostres metes. I perquè sigui més fàcil aconseguir-les el que podem fer és començar cada dia, setmana o mes amb un plà. Apuntar el plà del dia, o de la setmana  o del mes en un post-it i mantenir-lo visible. Si el compleixes, pots optar per omplir un pot de vidre amb els objectius complerts durant l'any, i a final de l'any vinent fer revisió de les metes complertes i les que queden pendents. Vaig veure aquesta idea del pot de vidre a la pàgina de Como liberar emociones i em va encantar la idea, així que ja he comprat el pot i estic desitjant estrenar-lo! De fet ja el puc estrenar doncs la meva primera meta ha estat començar aquest blog :) També el pots anar-lo omplint amb totes les coses bones o especials que vagin succeïnt durant l'any. 





Una altra idea que m'ha agradat molt i que m'autorregalaré, és el calendari de les emocions que podeu trobar a Jugarijugar. Un calendari en forma d'arbre en el que cada dia pintes les fulles amb el color corresponent al teu estat d'ànim i així poder ser conscients de com ens sentim al llarg d'un any, o d'un mes i veure quins colors i emocions predominen. 






I per acabar us recomano apuntar-vos a la comunitat de Un consejo diario, T'envien un consell diari per mail perquè reflexionis, milloris i siguis més proactiva. 





I amb totes aquestes eines, ja podem fer front al 2015. 


Segur que serà un gran any ! 


----------------------------------------------------------------------------------------- 


El año nuevo es momento de renovar. Y en esto estamos en esta primera semana de año. En promover cambios y renovar la energía. Lo necesitábamos. 

Y, ¿ por dónde empezar ? 

Es positivo renovarse, realizar un cambio de energía, y estrenarse como madre es, sin duda, la mejor renovación posible. Y para caminar sobre seguro va muy  bien leer y tener algún libro de cabecera como el del Dr. Jose María Paricio, " Tú eres la mejor madre del mundo". Y que no se te olvide nunca, porque así es!






El año pasado, cuando supe que estaba embarazada, lo primero que hice fue comprar una agenda, que no sólo sirvió para anotar citas médicas, sinó que también la usé para llevar un diario de mi embarazo y apuntar las sensaciones, medidas y pesos de las ecos, deseos e ilusiones...Un bonito recuerdo que algún día recibirá mi hijo. 


La verdad es que soy muy fan de las agendas, y tanto la del embarazo, como la de este año son las agendas que realiza Louma Sader   y que giran en torno a la maternidad y nos aportan algunos truquillos para nuestro día a día. La del año pasado fue la de crianza respetuosa y la de esta año la de amor maternal. 












Al empezar el año también es positivo fijarse unos objetivos a corto, medio largo término. No tienen por qué cumplirse todos, pero tener una lista nos ayudará a no perder de vista nuestras metas. Y para que sea más fácil conseguirlas lo que aconsejo es comenzar el día, la semana o el mes con un plan. Apuntar el plan en un post-it y mantenerlo visible. Si lo cumples, puedes optar por llenar un tarro de cristal con los objetivos conseguidos durante el año y al final de éste hacer revisión de las metas conseguidas y las que quedan en el pendientes.




Vi esta idea en la página de "Como liberar emociones" y me encantó, así que ya he comprado mi tarro y ¡ estoy deseando estrenarlo ! De hecho ya puedo hacerlo pues mi primera meta conseguida es iniciar este blog :) . También puede ir llenándolo con esas cosas buenas o situaciones especiales que vayan sucediendo durante el año. 










Otra idea que me ha gustado y que me auto-regalaré es el calendario de las emociones que podéis encontrar en Jugarijugar. Un calendario con forma de árbol en el que casa día pintas una hoja con el color o colores correspondiente a tu estado de ánimo, y así poder ser conscientes de cómo nos sentimos durante el año y ver qué colores y emociones predominan en nuestra vida. 








Y para terminar os recomiendo apuntaros a la comunidad de Un consejo diario. Te mandarán un email con un consejo diario para que reflexiones, mejores y seas más proactiva. Realmente los consejos que mandan están súper bien. 








Y con todas estas ideas, ya podemos hacer frente al 2015.
¡ Seguro será un gran año !


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada